About
Dansatelier Maastricht zorgt voor kwaliteitsvol dansonderwijs aan alle leeftijden en niveau’s in de disciplines Hip Hop, Jazzdans, Moderne Dans, Klassiek Ballet, Flamenco,Peuter- en kleuterdans, dans voor mensen met een beperking en Show tapdans.
Growing as a dancer and human being in a safe environment and with fun is the goal. Creativity and connection are our top priorities.
Charley Hennessy
Charley begon haar dansopleiding bij Opleiding Dans Maastricht en specialiseerde zich daarna in urban dans aan Rijnijssel in Arnhem. Haar focus ligt op de funk styles: locking en waacking. In Los Angeles, de bakermat van deze stijlen, trainde ze bij iconen zoals Toni Basil. Naast haar werk als uitvoerend danser geeft ze les op verschillende dansscholen en opleidingen.
In haar lessen hecht ze veel waarde aan het doorgeven van de essentie en oorsprong van de stijl. Ze biedt een stevige technische basis én ruimte voor eigenheid en creativiteit.
Lesstijl in drie woorden: respectvol, expressief, energiek
Charley haalt haar inspiratie uit de rijke funkcultuur – de muziek, mode, geschiedenis en gemeenschap. Ze wil haar leerlingen vooral de vrijheid geven om hun creativiteit te ontdekken en hun passie voor dans te verdiepen.
Sofie Konings
Dansdocent Peuters | Kleuters | Ballet | Modern
Franziska Angel
Franziska is danseres, choreograaf en dansdocent uit Duitsland, en studeerde in 2023 af aan de Fontys Academy of the Arts in Tilburg. Ze geeft les op verschillende locaties in Nederland en ontwikkelde zich verder in Londen, waar ze trainde en werkte in diverse dansprojecten. Als choreograaf maakt Franziska voorstellingen waarin samenwerking en inclusiviteit centraal staan – zo werkte ze onder andere met visueel beperkte dansers. Ze danste bij onder meer Lloyds Company en Dansnest.
In haar lessen combineert ze techniek met artistieke vrijheid en staat de persoonlijke ontwikkeling van iedere danser centraal. Ze creëert een veilige sfeer waarin plezier, uitdaging en groei hand in hand gaan.
Lesstijl in drie woorden: persoonlijk, uitdagend, vrij
Dans is voor haar een oneindige bron van inspiratie – een plek waar energie, creativiteit en verbinding samenkomen. Ze hoopt haar leerlingen te blijven verrassen, inspireren en met hen haar passie voor dans te delen.
Sharon Habets
Dance teacher Progressive Ballet Technique, Ballet, Contemporary
- Phone: +1 (234) 567-879
- Email: info@example.com
Sharon Habets
Sharon geeft al meer dan 16 jaar dansles en heeft een brede achtergrond in populaire dansstijlen. Ze werkt met kinderen in allerlei vormen – van basisscholen tot dansscholen – en heeft een bijzondere affiniteit met kleuters. Naast haar ervaring als uitvoerend danser brengt ze haar liefde en energie mee de les in, waar ze kinderen helpt groeien in zelfvertrouwen en bewegingsvrijheid.
In haar lessen krijgen kinderen de ruimte om zichzelf te zijn en spelenderwijs te ontdekken wat dans voor hen betekent.
Lesstijl in drie woorden: warm, speels, stimulerend
Sharon gelooft dat dans bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van ieder kind. Ze moedigt haar leerlingen aan om trots te zijn op wie ze zijn – juist in beweging.
Annefloor Imhoff
Dansdocente Hip Hop | Jazzdans | Tapdans
- Phone: +1 (234) 567-879
- Email: info@example.com
Dahnée Homblen
Dahnée behaalde haar diploma docent dans aan het Vista College (2020) en studeerde in 2024 af aan de Fontys Academy of the Arts in Tilburg. Tijdens haar studie deed ze ook internationale leservaring op. Ze geeft les op verschillende locaties in Limburg en Brabant, aan dansers van uiteenlopende leeftijden en niveaus.
Een veilige sfeer en fijne energie zijn voor haar essentieel. Ze wil dat elke leerling zich op zijn gemak voelt en met plezier deelneemt aan de les.
Lesstijl in drie woorden: open, toegankelijk, stimulerend
Voor Dahnée is dans een manier van expressie die geen woorden nodig heeft. Ze wil haar leerlingen vooral het plezier van dansen laten ervaren.
Yvette van der Silk
Yvette is al meer dan 20 jaar actief als docent in hedendaagse dans, improvisatie en performance skills. Ze studeerde aan de AHK in Amsterdam en gaf les bij onder andere de vooropleiding ODM/IDA Maastricht, Dansatelier Maastricht en de Toneelacademie Maastricht. Daarnaast is zij gecertificeerd mindfulness-trainer en aikidobeoefenaar – elementen die ze integreert in haar danslessen.
Haar lessen bestaan vaak uit floorwork en partnerwerk, waarin flow, verbinding en creativiteit samenkomen.
Lesstijl in drie woorden: intuïtief, vloeiend, onderzoekend
Voor Yvette is dans een manier om te groeien en verbinding te maken met jezelf én anderen. Dat gevoel wil ze graag overbrengen op haar leerlingen.
Heidi Vos
Heidi volgde haar opleiding aan het Stedelijk Instituut voor ballet in Antwerpen en aan de Fontys Dansacademie in Tilburg. Sinds 2013 was Heidi bij Kumulus de Coördinator Dans, Theater en Musical Buiten lesgeven is ze choreograaf voor verschillende dans- en musicalproducties en produceert ze evenementen. Nu is ze docent bij Dansatelier Maastricht waar ze nog steeds met evenveel plezier en betrokkenheid lesgeeft.
” I want my pupils to develop creatively in a nice atmosphere that stimulates them to achieve technical goals. A good technical level combined with the fun of dancing is the goal ! Performances and presentations are a part of the dance-education. Stimulating the pupils to go beyond there boundaries and getting beautiful results is the most important reward for me as a teacher. ” – Heidi
Luis Pedraza
Luis Ricardo Pedraza Cedrón is geboren in Alicante (Spanje) en volgde zijn opleiding aan de Royal Academy of Dance en het Conservatorio Profesional Municipal de Danza de Ribarroja del Turia. Hij danste bij gerenommeerde gezelschappen zoals SALLY Dansgezelschap Maastricht, Baltic Dance Theatre, IT Dansa en werkte met choreografen als Jiří Kylián, Ohad Naharin en Sidi Larbi Cherkaoui. Ook creëerde hij eigen werk voor festivals en dansopleidingen.
In zijn lessen staat klassieke techniek centraal, maar ook artistieke expressie en toewijding. Hij daagt zijn leerlingen uit om met discipline en plezier te groeien in hun dans.
Lesstijl in drie woorden: inspirerend, gestructureerd, uitdagend
Luis ziet dans als een universele taal die mensen verbindt. Hij wil zijn leerlingen meegeven dat expressie en gevoel net zo belangrijk zijn als techniek.
Imme van Wensen
Imme begon al jong met dansen en volgde haar opleiding aan de vooropleiding en de hogeschool voor de kunsten in Tilburg. In haar afstudeerjaar verdiepte ze zich in jazzdans tijdens een inspirerende studiereis van twee maanden in New York. Imme is actief als performer, maker en docent en werkt graag breed binnen verschillende stijlen en projecten.
In haar lessen creëert ze een veilige, creatieve en energieke sfeer waarin nieuwsgierigheid wordt aangemoedigd. Techniek vormt een basis, maar er is altijd ruimte voor eigen inbreng.
Lesstijl in drie woorden: energiek, speels, inclusief
Imme laat zich inspireren door muziek – de hartslag van haar lessen. Ze wil leerlingen laten ervaren hoe muziek beweging richting en betekenis kan geven.
Elisa Billy
Dansdocent kleuterdans | Hip Hop | jazzdans | Klassiek ballet | Special needs
- Phone: +1 (234) 567-879
- Email: info@example.com
Elisa Billy
Elisa studeerde in 2019 af aan ArtEZ Bachelor Docent Dans in Arnhem. Tijdens haar opleiding specialiseerde ze zich in dans voor mensen met een ernstige meervoudige beperking. Inmiddels geeft ze les aan uiteenlopende doelgroepen, van speciaal onderwijs tot dansscholen, en neemt ze graag nieuwe projecten aan.
In haar lessen staan veiligheid, plezier en creativiteit centraal. Ze wil leerlingen een veilige omgeving bieden waarin ze zichzelf kunnen uiten en spelenderwijs kunnen groeien.
Lesstijl in drie woorden: veilig, speels, creatief
Elisa wordt geïnspireerd door hoe kinderen zich kunnen uitdrukken via dans en creatief bezig zijn. Ze wil vooral meegeven dat iedereen kan dansen – op zijn of haar eigen manier.
Marta Flendrig
Marta werd als kleuter geraakt door flamenco en verdiepte zich al jong in de stijl en haar culturele achtergronden. Ze trainde in Spanje bij grootheden als Manolete, Güito, Manolo Marin en La Lupi. Ze studeerde aan de beroemde Academia Amor de Dios in Madrid en behaalde in Nederland haar lesbevoegdheid via de Nederlandse Dans Inspectie. Marta danste en gaf les in binnen- en buitenland.
In haar lessen combineert ze techniek, muzikaliteit en expressie met kennis van de rijke flamencocultuur.
Lesstijl in drie woorden: gepassioneerd, expressief, gedegen
Voor Marta is flamenco een krachtige dansvorm waarin alle menselijke emoties tot uitdrukking komen. Ze wil haar leerlingen niet alleen techniek meegeven, maar ook de diepgang van de flamenco laten ervaren.
Anouk Habets
Na het afronden van de lerarenopleiding Nederlands koos Anouk voor haar ware passie: dans. Ze studeerde af als docent Dansexpressie aan de Academie voor Danseducatie in Amsterdam. Ze geeft les aan een breed publiek – van peuters tot senioren – en is werkzaam voor organisaties als Kaleidoscoop, het Conservatorium Maastricht en diverse scholen. Ook maakt ze choreografieën voor lokale amateurproducties.
In haar lessen staan fantasie, creativiteit en beleving centraal. Vooral bij jongere kinderen stimuleert ze graag de verbeelding en het plezier in bewegen.
Lesstijl in drie woorden: speels, expressief, uitnodigend
Anouk wil haar leerlingen laten ontdekken hoe dans een middel kan zijn om jezelf te uiten, te verwonderen en te genieten – ongeacht leeftijd of niveau.









